JanSerneeBoot

Een klik op onderstaande advertentie geeft meer informatie en een kleine bijdrage aan dit weblog.

zondag, maart 26, 2006

001. Het Begin







Na lang overwegen, heb ik uiteindelijk besloten om een boot te gaan bouwen. Ik zie het als een hobby en als ik in de VUT zit dan ga ik lekker met mijn vrouw Guda varen. Ik heb er nu al zin in. Het moet een open sloep worden. Een droom boot


De 6.50m reddingssloep van http://www.reddingssloep.nl/ is een ruime sloep. De ruimte in de sloep ontstaat door de brede rompvorm, een breedte die relatief lang doorloopt van voor naar achter. Dit brede onderwaterschip zorgt tevens voor een bijzonder hoge stabiliteit en relatief hoge vaarsnelheid.Door de beperkte kruiphoogte is de sloep verder in vrijwel alle watersportgebieden in Nederland te gebruiken. De kruiphoogte van +/- 95cm in combinatie met deze ruimtelijkheid maakt deze sloep uniek.

Gegevens:


  • Lengte, incl roerblad +/- 6.80m
  • Lengte, uiteindes romp: 6.50m
  • Breedte: 2.18m
  • Hoogte: 1.23m
  • Kruiphoogte: 0.95m
  • Diepgang: 0.28m
  • Max Personen: 24
  • Volume: 7560 m3
  • Gewicht casco: 500kg
  • Gewicht afgebouwd: 1000 - 2000 kg
  • Lengte fundatie balken: 1.50m


Standaard wordt deze sloep casco geleverd. Advies vermogen voor deze sloep ligt rond de 16pk. Zie het artikel over motorfundaties over de ins-and-outs van de standaard oplossing.Bij casco oplevering is de huid van de romp aan de binnenzijde onbehandeld polyester. Zie de verhandeling over 'polyester-casco' afbouwen voor de voor- en nadelen van deze manier van opleveren.De sloep is geschikt om uitgerust te worden met zowel een dieselmotor als een elektro-motor. Elektro-motoren bieden tegenwoordig inmiddels concurrerende faciliteiten en mogelijkheden voor toepassing in kleinere sloepen. Het geluidsvoordeel is natuurlijk een pre (zeker voor natuurliefhebbers, stiltegebieden etc), het gebruiksgemak is zeer prettig