JanSerneeBoot

Een klik op onderstaande advertentie geeft meer informatie en een kleine bijdrage aan dit weblog.

zondag, april 02, 2006

006. Inschuimen van de bodemnaad







Dit weekend heb ik de bodemnaad dichtgemaakt met hout, schuim en polyester. Ik heb er een goede houten balk in gedaan. Die kan ik straks mooi gebruiken als ik strak iets wil vastbouten. Het achterste stuk van de bodemnaad is nog niet gedaan. Daar moet straks de motoras doorheen. Er was vanacht een behoorlijke plas water gevallen, maar ik heb de boot iets gekanteld liggen en via het loosgat loopt het mooi weer weg.
  • Eind

  • Begin
  • 1 Comments:

    • Hallo Jan,

      Onder punt 11 (roermeimeringen) vraag je je af waar die opening in het roerbla direct achter de schroef voor dient. Welnu, dat is allemaal geen hogere wiskunde, hoor. Die opening is puur praktisch! Je klapt het roer geheel naar links of naar rechts en voila: je kunt heel gemakkelijk bij de schroef! Door die opening kun je simpel je schroef vervangen. Da's alles, geen theorie over stromingen en voorkoming van cavitatie etc.

      Groeten,
      Luuk de Ruijter

      By Anonymous Anoniem, at 10:16 a.m.  

    Een reactie posten

    << Home