JanSerneeBoot

Een klik op onderstaande advertentie geeft meer informatie en een kleine bijdrage aan dit weblog.

vrijdag, april 14, 2006

012. Ontwerp



Ja eigenlijk moet ik een compleet bouwplan hebben voor mijn schip. Maar dat heb ik niet. Stukje bij beetje gaat het wat worden.


  • Droomboot


  • Dit is een beetje een idee. Ik wil wel een mooie goed dikke houten rand maken, zit nog te dubben tussen mahonie of teak. De buurman gaat voor teak, is niet zo glad. Ik ga meer voor het mooie, gelakt Mahonie. Het verlaagde voordek wordt zowiezo teak. Ja een ietsje verlaagd voordek, dan een open kuip waar een buiskap overkan.
    Hier een voorbeeldje van een buiskap met een verlaagd dek

    Waar het keukentje moet komen weet ik nog niet. Eerst maar eens wat om de motor maken en de stuurinrichting en dan zovan zelf de kuip enzo afmaken. De kuip wordt niet helemaal zelflozend, maar daar heb ik dan altijd een automatische pomp voor.

    Onder de houten rand komt een zwaar touw. Op de foto is te zien bij het blikje in mijn hand waar het touw zo moet gaan lopen. Trouwens ik moet nog een naam hebben voor mijn schip.
  • Eind

  • Begin

  •