JanSerneeBoot

Een klik op onderstaande advertentie geeft meer informatie en een kleine bijdrage aan dit weblog.

maandag, april 17, 2006

015. Spanten




De spanten zijn natuurlijk bepalend voor de hoogte van de vloer waar we op staan. Ik ben nog aan het het zoeken, wat de juiste hoogte moet worden. Een gedeelte van de kuip maak ik toch wel zelf lozend.
De motor zit vast op de gelijmde motor steun, in de lengte richting van de boot zit dat zeer goed vast. Maar als ik de motor van bakboord naar stuurboord beweeg dan zit er toch een beweging in de bodem. Mischien moet dat wel, net zoals met de vleugels van een vliegtuig. Toch maak ik een een aantal spanten die verankerd worden met de motorsteun. Dan zit alles vast als een huis, ik weet niet of het een nadeel kan hebben met trillingen die van de motor doorgegeven worden via de spanten naar de bodem van de kuip. Toch denk ik dat met deze constructie alles goed zal zitten.
  • Eind

  • Begin

  •