JanSerneeBoot

Een klik op onderstaande advertentie geeft meer informatie en een kleine bijdrage aan dit weblog.

donderdag, april 27, 2006

016. Feesttent met Spanten



Ja een beetje begin ik toch wel een idee te krijgen hoe de boot moet worden. Dat is op zich zelf al een feestje waard. Dus ik heb maar een feesttent om de boot gezet. Dat is een stuk gezelliger, maar ook handiger om te werken. Ik hoef nu niet iedere keer een dekzeil om de boot vast te zettten. Hierbij weer wat ideeen hoe de boot zou kunnen worden.
De spanten zitten er nu in vanaf het midden naar achteren. Vastgelamineerd en wel. Het zit als een huis maar, toch ben ik wel van plan om bij de middelste spant toch ook een spant naar boven te maken. Hierbij krijgt de boot meer body en stevigheid. Bij een ruig tochtje over het ijselmeer moeten we natuurlijk wel droge voeten houden.



Over droge voeten gesproken, de voorspanten zijn wel een stuk kleiner. Toch heb ik hier ook openingen aan de onderkant gemaakt om eventueel water goed weg te laten lopen. Aande uiteindes van de voorspanten kan het schot komen voor de bank aan beide kanten. In de punt komt de watertank en net voor de eerste spant is dan ruimte om de waterpomp te plaatsen.


Hierbij dan weer wat ideeën hoe de boot zou kunnen worden, maar we kunnen nog alle kanten op zoals het met mijn boot in de toekomst ook moet kunnen. Dan wel varend. Het schiet op. Op de spanten een dikke bodem en daarop zelf teak leggen in de kit. Het begint al mooi te worden. De vloer van de kuip dat wordt een plaatje.

Ik moet nog wel weer terug naar Zaandam, uit zuinigheid had ik geen uitlaatdemper gekocht. Dat kon wel zei men, maar voor € 75 gaan wij niet moeilijk doen. Ruim denken, want we gaan ook het ruime sop kiezen.

  • Eind

  • Begin

  •