JanSerneeBoot

Een klik op onderstaande advertentie geeft meer informatie en een kleine bijdrage aan dit weblog.

zaterdag, april 29, 2006

018. Tjoek Tjoek


Bij ons in het Wormer en Jisper Veld werd veel gevaren door vaarboeren. Vroeg in de morgen hoorde je de boeren al het veld in gaan om de koeien te melken. Nu zijn veel eilandjes verbonden door dammen of bruggen, met als gevolg dat de boeren nu op de tractor zitten. Je hoort ook niet meer van verre een boer aan komen met zijn schuit en Diesel Lister Motor . Ik ben wel verliefd op het geluid van een diesel motor, maar ik wil dat mijn motor wel een beetje minder decibellen produceert dan onze geachte vaarboeren. De geluiddemper en koeler moeten er voorzorgen dat wij met een beschaafd geluid door het veld gaan en hopelijk kunnen wij het bassen van de Roerdomp
nog horen.
De afvoer van het koelwater plaats ik maar aan de achterkant van het schip. Volgens Lloyds-register moet ik er ook nog een kraan tussen zetten, maar of ik bouwen volgens de Lloyds certificatie weet ik nog niet. Van de andere kant dat vermeerdert wel de waarde en veiligheid van het schip.


  • Eind

  • Begin
  • 2 Comments:

    • Beste Jan
      U heeft de "doorzichtige" dieseltank prachtig in een houten kist verstopt, dus geen visuele mogelijkheid tot controle van de vloeistofhoogte meer. Zaag een vertikele sleuf in de kist en u hoef niet alleen op de elektronika te vertrouwen, die gaat in de praktijk op het kritieke moment kapot. Met vriendelijke groet Cor.

      By Anonymous Anoniem, at 2:27 p.m.  

    • beste cor

      bedankt voor je reactie

      in de ontwerpfase is gekozen voor een doorzichtige dieseltank om de inhoud ook visueel te kunnen waarnemen ,wat je niet hebt kunnen zien op de foto`s is dat er op de dieseltank een bank is ontworpen met een inspectie luik in de rugleuning om eventuele reparaties en waarnemingen in de dieseltank te kunnen doen in het achterschip.

      Jan Sernee

      By Blogger Jan Sernee, at 7:24 p.m.  

    Een reactie posten

    << Home