JanSerneeBoot

Een klik op onderstaande advertentie geeft meer informatie en een kleine bijdrage aan dit weblog.

zondag, september 28, 2008

039 Klaar is Henk

Beste sloepgangers,

Vandaag kreeg ik een leuk mailtje

"Beste Jan,
Ik heb de bouw van je sloep op de voet gevolgt. Het ziet er erg goed uit en ben onder de indruk over de afwerking. Ik heb inmiddels m'n sloep ook af, en vaar met veel plezier door de grachten van Amsterdam. Dankzij uw foto's ben ik een stuk wijzer geworden.
Veel vaar plezier en geniet ervan!
Vrgr J.Visser "


Dus ik dacht het is hoog tijd om nog een keer een bericht te plaatsen, want tja de boot is klaar. Inmiddels ben ik al volop aan het varen met vrouw, kinderen, kleinkinderen en vrienden. Dus geen tijd om te klussen en niet om het laatste hoofdstuk te schrijven. Maar zie hier het afsluitend hoofdstuk. Negen en dertig hoofdstukken zijn het geworden. Eigenlijk een mooi boek
Wij zijn al diep het land in gegaan, de riveren op en af. Heerlijk onder onze nieuwe tent geslapen. Dekker Watersport uit Zaandam heeft er een plaatje van gemaakt. Je hebt een voortent, achtertent, een gehele tent en ook alles kan vlak zo dat een een sloep is zonder tent.

Wat kan ik nog adviseren aan sloepbouwers. Ik zou zo zeggen, weet wat je kan en weet wat je niet kan. Neem niet gelijk mijn boot als voorbeeld, want ik zit al jaren in de houtbewerking en ik heb vanzelf rechtse handen gekregen. Niet iedereen heeft de machines en de ervaring daarvoor. Dus maak een plan en kijk wat haalbaar is in drie jaar. Langer mag het zeker niet duren.
Ik ben blij met mijn boot en ben trots op het resultaat.

Op http://sloep.startpagina.nl/ staat onder het hoofstuk van Kaal tot Superschip en dat is een link naar deze website. Ja het is een superschip geworden en ik wens jullie allemaal succes en geduld met het bouwen van een sloep en geniet van het varen.

Behouden vaart!

Jan Sernee

p.s. Waarom is de titel van dit laatste hoofdstuk Klaar is Henk? Omdat ik Henk ben de buurman van Jan die deze website verzorgd en geschreven heeft.







2 Comments:

  • ja ik ben wat laat ,maar dat is zeilmaker. eigen ben erg is mijn schik met de plaatjes en je commentaar. natuurlijk heb ik ze gedownload ,Hartelijke groet jelle

    By Anonymous Anoniem, at 8:00 p.m.  

  • Beste Henk, mooi verslag heb je voor buurman gemaakt. Wij zijn met onze boot intussen in de Med 'verzeild' geraakt, op weg richting Marmaris (je weet wel, van de flottielje: 06/06). Schapen hebben wij niet meer want huis en have verkocht en het nieuwe (boot-)leven sinds anderhalf jaar bevalt ons best!
    Met de hartelijke groeten van de bemanning

    By Anonymous Anoniem, at 11:35 p.m.  

Een reactie posten

<< Home